helen-celine-op-naar-tanzania.reismee.nl

3-daagse Safari, Serengeti + Ngorongoro crater

Het Tanzania avontuur hebben we afgesloten met een enorm leuke 3-daagse safari! We zijn naar het Serengeti National Park en naar de Ngorongoro crater geweest. Zondag ochtend zijn we al vroeg weggereden zodat we redelijk op tijd bij de eerste campsite in Serengeti aankwamen. Op de heenreis hadden we al veel mooie dieren en natuur gezien! We waren meteen onder de indruk van dit alles en we waren erg enthousiast bij het zien van weer nieuwe dieren! :)

Na een erg lekkere maaltijd 's avonds zijn we goed op tijd lekker gaan slapen in onze tentjes. We kampeerden midden tussen de wilde dieren. Zo hoorden we 's nachts een leeuw brullen, dieren langslopen en 's ochtends zagen we dat de prullenbakken omgegooid en geplunderd waren! Het voelde als een echt kampeer avontuur!

We waren weer vroeg opgestaan om de zonsopkomst te kunnen zien! Na hard crossen met de jeep waren we net op tijd aangekomen op een uitkijkpunt waar we een enorm mooie zonsopkomst konden zien :)

Vervolgens hebben we deze tweede dag doorgebracht in het Serengeti National Park. Hier hebben we erg veel dieren gespot; zebra's, giraffen, olifanten, gazellen, nijlpaarden, gnoe's, buffalo's, aapjes, mooie vogels, leeuwen, luipaard (WOW!), cheeta, hyena, struisvogels en vast nog wel meer!

Na deze onvergetelijke tweede safari dag in Serengeti zijn we doorgereden naar de Ngorongoro crater. Ook hier hebben we gekampeerd tussen de dieren. Er liepen zebra's, olifanten en aapjes op de campsite! Na een erg koude douche, gelukkig lekker warm eten en wat aparte thee (ginger, lemon, garlic...) hebben we weer lekker geslapen in de tent. Er werd van te voren gezegd dat het 's nachts erg koud kan worden hier, rond de 4 graden zelfs. Dus wij waren erg goed voorbereidt en hadden heel veel kleren aangedaan en ons in dekentjes ingewikkeld maar hierdoor hadden we het niet koud gehad en een goede nachtrust gehad (goed voorbereidde kampeerders haha).

In de Ngorongoro crater hebben we tijdens de derde safari dag weer erg veel mooie dieren gezien! Ons doel was om de big 5 te spotten. We hebben de leeuw, olifant, luipaard en buffel gezien! Helaas hebben we de neushoorn niet gezien...

Zelfs een leeuw en een cheeta die beide een gazelle aan het eten zijn! Wow, de wilde natuur in actie!

We hebben erg veel olifanten families gezien, die erg indrukwekkend waren!

Na deze geweldige afsluiting moesten we helaas weer terug naar Nederland... Het waren 4 super leuke, interessante, vermoeiende, gezellige en vooral leerzame weken! Na een erge lange terugreis, die gelukkig wel goed verliep volgens planning, waren we toch wel weer blij om in Nederland terug te zijn en onze familie weer te omarmen :)

Oma Conny

Zo te zien was het een onvergetelijke reis.
Jullie zijn veel ervaringen rijker. En ik ben ook blij dat jullie weer veilig thuis zijn!!!

Lisette

Super safari en heel fijn dat jullie er zo van genoten hebben. Goede keuze om zo de reis af te sluiten!!
En nu weer veilig thuis. Ook fijn. ;)

Lieke, Lia, Elle - team VW Travel Active

Wat een mooie afsluiting van jullie reis! Fijn dat de terugvlucht ook goed gegaan is :) We nemen binnen een paar weken nog even contact met jullie op om samen terug te blikken op de reis. Groetjes!