helen-celine-op-naar-tanzania.reismee.nl

Voorbereidingsdag van Stichting Muses

Naast de benodigde vliegtickets, vaccinaties en verzekeringen was het zondag dan zo ver: de voorbereidingsdag bij Stichting Muses! Per trein reisden we naar Amsterdam. Hier ontmoetten we andere vrijwilligers. Het waren voornamelijk meiden van onze leeftijd, die mee gaan helpen bij andere projecten, over de hele wereld verspreid. Het was erg interessant om hun plannen en verwachtingen te horen. De training werd vrijwillig verzorgd door 3 trainsters. Zij waren super enthousiast en konden dit goed overbrengen op ons. De ochtend begon met een introductie van alle vrijwilligers, zodat we elkaar wat beter leerden kennen. Daarna werd meer verteld over de Stichting zelf. De rest van de dag stond in het teken van bewustwording en ontwikkeling van onszelf. Zo hebben we gekeken naar wat voor type persoon we zijn en hoe we dit het beste kunnen inzetten om daar, in Tanzania, ons steentje bij te dragen. Ook hebben we onze eigen normen en waarden geformuleerd. Aan de hand van deze normen en waarden hebben we ons voorbereid op hoe we in bepaalde situaties willen handelen. Dit gaat ons zeker helpen tijdens bepaalde momenten in Tanzania! Het was een leuke en interessante dag met tussendoor een heerlijk verzorgde lunch!
Door alle drukte met werk en de studies dachten we hier soms wat minder aan, maar op deze dag werden we er weer helemaal enthousiast voor gemaakt! We hebben de dag afgesloten met een lekkere pizza op het station voor we weer naar Nijmegen terugkeerden :)

Op de planning staan de laatste paar voorbereidingen, zoals de antimalaria-pillen aanschaffen, de verzekeringen regelen en natuurlijk het grote inpakken! Over 3 maanden is het zo ver!

Een foto van de groep: https://www.facebook.com/thevolunteernetwork/photos/pb.173565679322516.-2207520000.1524683997./1931436560202077/?type=3&theater

Frank van Wijk

Ook ik raak nu al enthousiast door jullie "verhaal".
Leuk om te lezen,

Groetjes

Lieke, Lia, Elle - team VW

Bij jullie laatste berichtje kunnen we geen reactie plaatsen, dus dan hier maar even:
Spannend! Een lange vlucht maar klinkt alsof jullie goed voorbereid zijn ;) Een fijne vlucht en een super mooie tijd in Tanzania toegewenst dames!