helen-celine-op-naar-tanzania.reismee.nl

Safari, Arusha, introductie Hospital

Wow, zondag meteen op safari en wat was dat toch mooi! We zijn de hele dag in Arusha National Park geweest en daar met een safari jeep rondgereden. We hebben superveel mooie dieren gezien; verschillende soorten aapjes, zebras, giraffen, olifanten, buffalos, zwijnen, herten, flamingos, speciale vogeltjes en ik vergeet er vast nog wat! Ook de natuur was super mooi! We hebben echt heel erg genoten van deze dag in de natuur tussen alle dieren en in het lekkere zonnetje! :)

Maandag hebben we de introductiedag met Sia gehad in Arusha city centre. We hebben alle lokale marktjes bezocht en (teveel) leuke souvenirtjes gehaald... het was wel een beetje een cultuurshock om te zien hoe alles daar zo anders geregeld is en hoe druk het is. Ook hebben we een Tanzaniaanse jurk en broek laten aanmeten die vrijdag klaar zijn. In de avond hebben we swahili-les gehad. Nog even en we zijn echt helemaal omgetoverd tot Afrikaanse vrouwen!

Vandaag hadden we de introductiedag in het Tengeru District Hospital. Nouja, de introductie en rondleiding was er eigenlijk niet... na een kort praatje werden we beide bij een andere afdeling gedropt en moesten we daar vragen wat we steeds konden doen. Ik, Helen, ging kijken bij het laboratorium en mocht helpen bij het registreren van de patienten en het noteren van de bloed- en urine resultaten. Celine ging helpen bij de maternity ward. Ze mocht de bloeddruk meten, babytjes wegen, hoogzwangere vrouwen naar de O.K. brengen voor bevalling en ze heeft zelfs bij een keizersnede mogen kijken! Over het algemeen was het een erg leerzame dag en hebben we zin om nog meer op het project te helpen!

Betsie Stapper

Geweldig ga zo door