helen-celine-op-naar-tanzania.reismee.nl

Goede eerste indruk van Tanzania!

Na een lange reis zijn we eindelijk aangekomen in Tanzania! Na een lange wachtrij bij de aanvraag van het visum werden we door hartelijk ontvangen door onze supervisor Sia. Met haar hebben we meteen wat cash gepint en een simkaartje met 15 GB (echt vet veel voor 1 maand :0) internet gehaald. Vervolgens zijn we doorgereden naar de lodge waar we deze maand zullen verblijven. Meteen ontmoetten we hier super gezellige mede vrijwilligers! Na het avondeten zijn we om 8 uur gaan slapen en 13 uur later pas wakker geworden... wat waren we toch moe zeg... Vandaag, onze eerste echte dag in Arusha, Tanzania, hebben we lekker rustig aan gedaan en zijn we nog even de stad in gegaan voor wat boodschappen. Onze eerste indruk is positief over de stad; iedereen zegt aardig gedag en "mambo" (wat "hoe gaat het?" betekent), de wegen zijn prima, er zijn genoeg winkeltjes, de kinderen zijn heel vrolijk en zwaaien steeds en de natuur is heel mooi! Wat ons vooral opviel was dat ze in een dalla dalla, taxi-busje, 27 mensen proppen (we hebben ze geteld) waar eigenlijk maar 15 mensen in passen... dat was een benauwde rit. Ze hadden ons ook nog eens te laat uit deze dalla dalla gezet waardoor we een beetje verdwaald waren en onze supervisor moesten bellen voor de goede weg terug...

We hebben een goede eerste indruk van onze lodge en van Tanzania en zijn erg nieuwsgierig en hebben vooral veel zin om te beginnen bij ons project, Tengeru District Hospital!

Frank

Wat een positieve start, uitgerust en met een volle maag kennis maken met een mooie omgeving en vriendelijke mensen! Succes met deze bijzondere uitdaging hé.

Lisette

Fijn te lezen dat de start zo plezierig is verlopen. Alleen als ik lees over die overvolle busjes dan krijg ik het al benauwd. Pfff.
Succes in het ziekenhuis. Zo benieuwd naar jullie ervaringen.

Oma Conny

Ben zo blij dat jullie goed zijn aangekomen en lekker lang geslapen hebben en uitgerust zijn. Zo te zien hebben jullie al het een en ander meegemaakt. En nu aan de slag in het ziekenhuis.
Let goed op jezelf en veel plezier. Ik geniet van jullie spannende verhalen.

Lieke, Lia, Elle - team VW

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen en dat de eerste indrukken zo goed zijn! Hopelijk komt het werkvisum snel binnen kunnen jullie aan de slag. We zijn benieuwd! Veel plezier & succes.